53316291173

Właściwie do niczego nie muszę się zmuszać, powiedziałem do siebie, siedząc na maszynie do szycia w palarni. Zamiast klęknąć na stołku, jak to mam w zwyczaju (nogi umieszczone na stołku, stopy nie dotykają ziemi, ciężar ciała rozmieszczony nierównomiernie, et cetera) ja usiadłem na maszynie do szycia. Zgarnąłem sterty gazet z maminej maszyny do szycia i usiadłem na niej, nogi oparłem na stołku. Powiedziałem – właściwie do niczego nie musisz się zmuszać.

Każdego dnia robię tysiąc rzeczy, począwszy od czytania albo czytania w internecie, doglądania beznadziejnych blogów i jeszcze bardziej beznadziejnego facebooka (realizacja dziecięcego marzenia, aby zacytować całego Bernharda), nauki języków, oglądania dennego serialu Utopia (już nawet nauczyłem się jak ten bohater; więc najpierw wypuszczam przez nos powietrze, potem podnoszę brew, aby na koniec znudzonym głosem wypluć z siebie sentencję: Where is Jessica Hyde?), poczytywania w kiblu, słuchania muzyki, bezskutecznych prób pisania, opisywania. Każdego dnia staram się, jak to mówią, doskonalić, rozwijać, ewoluować, ale tak naprawdę więdnę, koroduję, eroduję, i co tam jeszcze najbrzydszego.

Ale nie narzekam.

Tak tylko gadam do siebie w celu podtrzymania konwersacji. To, że właściwie do niczego nie muszę się zmuszać, nie oznacza jeszcze iż, jak to mówią, całkowicie mi odpierdoliło. Bo przecież nadal mam otwarty umysł.

Na przykład teraz, siedząc w palarni na maszynie do szycia, zauważyłem, że widok z okna mam rozszerzony; dotychczas byłem przekonany, że zawiera w sobie jedynie drogę, las, kilka budynków. A ja zauważyłem coś jeszcze. Pomógł mi wiatr, który potrząsnął kolorowymi tasiemkami. Otóż w oddali zauważyłem – nie wiem jak to nazwać, jest coś takiego chyba w każdej wsi – biały pomnik, a może ołtarzyk udekorowany.

Skomentuj

