498454011879264

Niegdyś miało dla mnie znaczenie, czy zaparzę sobie rano kawę czy herbatę. Byłem z siebie dumny, jeśli nie zaparzyłem sobie kawy, a udało mi się poprzestać na herbacie. Taki drobiazg. Powstrzymanie się od zaparzenia kawy przypisywałem sobie za sukces.

Z innych rzeczy, które straciły dla mnie znaczenie (już mi wszystko jedno), przypominam sobie dbałość o formę wypowiedzi ze względu na czytelnika. Kilkukrotnie, jeśli nie kilkunastokrotnie, czytałem to, co miałem zamiar opublikować, starając się skorygować błędy językowe, krygowałem się i korygowałem, korygowałem i krygowałem się nieustannie, doprowadzając sztukę krygowania się tudzież korygowania do perfekcji, by – co teraz uważam za głupie – w przypadku wątpliwości wykreślać całe akapity. W owym czasie zdanie: „Powstrzymanie się od zaparzenia kawy przypisywałem sobie za sukces.” nie zostałoby przeze mnie użyte.

Obecnie, nie będąc czytanym (ani kochanym), wypijam rano dwie mocne kawy, po czym piszę to, co mi ślina na język przyniesie.

Jedna uwaga do wpisu “498454011879264

Skomentuj

