131151201344082000000000000000

O tagach

                  

Na facebooku znów zaczęły pojawiać się reklamy wpychające się nachalnie pomiędzy subskrybowane treści. Nie pomaga adblock, nawet ten z plusem. W południe, wiedziony nie wiedzieć jakim przeczuciem, wszedłem w ustawienia preferencji reklam i zacząłem wycinać stamtąd wszystko w pień, z nadzieją, że nie mając żadnych preferencji dotyczących tego nachalnego procederu, uniknę nienawistnego. Zajęło mi to niemal dwie godziny, bowiem zmuszony byłem pedantycznie odhaczać każdy z namnożonych się przez lata tagów oddzielnie; czynność ta wpłynęła niewątpliwie na moją obecną kondycję psychiczną (zmusiła mnie do pośpiesznego, nieprecyzyjnego opisywania), jak i fizyczną (bolący palec wskazujący prawej ręki).
Jakież było moje zdziwienie gdy, podczas usuwania ostatniej preferencji, pojawił się komunikat: Jeśli usuniesz preferencję, nie będziemy już wyświetlać reklam, które są na niej oparte. Być może wyświetlane będą podobne reklamy oparte na innych Twoich preferencjach. Edytowanie preferencji wpływa na trafność reklam, a nie ich liczbę. Tak więc, naturalnie, reklamy pojawiają się nadal. Co ciekawe, dotyczą one teraz ośrodków wypoczynkowych i wody mineralnej, chociaż pijam tylko kawę, ewentualnie herbatę, a poza tym nigdzie się nie wybieram.

Mimo wszystko, czynność ta (czynność wycinania w pień preferencji facebookowych reklam) nie poszła na marne, bowiem podczas nużącego procesu wycinania, mimowolnie nasunęła mi się analogia do mojego mózgu, a właściwie zasad jego funkcjonowania. Czyż i on nie jest bowiem ograniczony do kilkunastu, kilkudziesięciu? nienawistnych mi natrętnych myśli (tagów), których usunięcie (wycięcie w pień) pozwoliłby mi odetchnąć raz na zawsze od niechcianych preferencji, zacząć życie na nowo?

Skomentuj

